Thursday, April 15, 2010

Askmoln

Naturkatastrofer får en helt annan innebörd när de helt plötsligt drabbar en själv. I dag täcks halva Europa av askmoln från vulkanen Eyjafjallajokull och all flygtrafik i Stockholm är inställd. Nästan all flygtrafik i norra Europa är inställd närmare bestämt.

Precis nu händer det, när jag ska åka till Schweiz på 40-årsfest. Jag som nästan aldrig är ute och reser. I och för sig ska jag resa iväg nästa vecka också och veckan därefter åker vi iväg på vår långresa till Laos, men det var länge sedan innan dess. Mest synd tycker jag om min svenska vän som har ställt till med stort kalas i Engelberg och så kanske vi inte vi svenskar ta oss dit.

Nu är det bara att hålla tummarna för att askan försvinner åt något annat håll. I morgon tänker jag åka till Engelberg. Bil kanske är ett alternativ?

No comments:

Post a Comment