Wednesday, April 7, 2010

Personal Shopper

Efter en vecka i backen, en dag i bilen och en annandag påsk med administration och allmänt dåligt humör blev det en vanlig tisdag. Nästan en vanlig tisdag i alla fall.

Tisdag kväll efter jobbet begav jag mig till Åhléns avdelning för Personal Shopping. Detta var i och för sig inbokat sedan länge, men höll på att bli bortsjabblat genom en felbokning. Som tur var redde det hela upp sig och jag kunde bege mig iväg som planerat.

Efter ett inledande samtal på tjugo minuter ungefär där jag fick berätta vad jag gillar och inte gillar och vad jag var ute efter mer specifikt, gav sig min Personal Shopper ut i det stora varuhuset för att hitta kläder till mig, medan jag satt och läste och lyssnade på radio.

Drygt en timme senare kom hon tillbaka med cirka 25 plagg för mig att prova mig igenom. Det mesta var förvånansvärt träffsäkert och snyggt och jag gick därifrån ytterligare en och en halv timme senare, tio plagg rikare.

Nu har jag alltså lyckats outsourca ytterligare ett moment av mitt liv. Fritids, barnflicka, städerska och personal shopper, vad blir det härnäst?

3 comments:

  1. Visst är det härligt lyxigt!? Ska nog boka in en tid snart...
    :) Å

    ReplyDelete
  2. Här på torsdagsmarknaden i Albatera kan man numera prova plaggen i en liten skum lokal där de t.o.m. har satt upp en gammal spegel. Man ser inte mycket men det kanske ibland är en fördel... Man får två par ursnygga inne-jeans (stretch) för tillsammans 20 Eu!
    Kram från värmen och solen.

    ReplyDelete
  3. Fantastiskt lyxigt och vilken bra idé. Ska nog ta mig samman och boka en tid jag också. Garderoben behöver helt klart fyllas på :-) Kram U

    ReplyDelete