Thursday, April 14, 2011

Downton Abbey

Min äldsta dotter har lurat min in i fördärvet. Eller tvärtom, vad nu motsatsen till fördärv kan vara. Ända sedan sista avsnittet av Downton Abbey sändes har hon hävdat att jag måste titta på det i efterhand och nu är jag fast.

Ikväll har det varit rena himmelriket. Mannen är borta och jag är barnvakt. Att mannen är borta innebär att jag kan välja kvällsaktivitet helt utan påverkan från någon annan. Att jag är barnvakt innebär att jag måste vara vaken tills föräldrarna kommer hem för att hämta sina barn.

Med denna kombination har jag lyckats klämma tre avsnitt på en kväll. Bara två avsnitt kvar av första säsongen. Tur att det finns en säsong två.

2 comments:

  1. Hm ,.. blev med fast i denna serie... Varför vet jag inte men jag tror att jag tyckte så synd om Bates? Fortsättningen kommer i höst

    ReplyDelete
  2. Kan vara Bates eller för att Ms O'Brien och Thomas är så lätta att avsky. Tycks i alla fall vara personalen som väcker de starka känslorna...?

    ReplyDelete