Tuesday, May 31, 2011

Underbart mycket

Allt är egentligen helt fantastiskt just nu. Mitt nya jobb är precis så roligt och utmanande som jag hade hoppats, vi flyttar till ny fin lägenhet om ett par dagar, min äldsta underbara söta duktiga dotter tar studenten i morgon och minsta dottern har börjat i sin nya klass, vilket fungerar jättebra. Kan det vara bättre? Skulle vara att inte allt händer på en gång.

Det är svårt att njuta av allt det underbara när all tid går åt till att hålla reda på deadlines, korrespondendera med elleverantörer och kabeldistributörer, boka flyttstädning och sköta logistik i största allmänhet.

För att komma ner i varv och njuta av tillvaron ska jag så fort jag har skrivit klart detta, lägga mig på golvet med bra musik i bakgrunden och dra tio djupa andetag. Förhoppningsvis somnar jag inte. Därefter ska jag njuta av morgondagen då vi får nycklarna till vår nya lägenhet i vår hand och stora lilla nittonåringen rusar ut i friheten. Inte stressa upp mig över rapportering på jobbet och fönsterputs hemma.

No comments:

Post a Comment