Monday, December 13, 2010

Lucialinne

När jag passerade Åhléns för ett par veckor sedan slog det mig att jag gett bort sjuåringens gamla lucialinnen eftersom de ändå var för små. För att inte stå utan på Lucia passade jag därför på att köpa ett linne i lagom storlek. Oförskämt billigt linne köpte jag, eftersom det var vad som erbjöds. Man kan fråga sig vem som har betalat när ett lucialinne kostar 129 kronor. Eller inte fått betalt rättare sagt.

Veckan innan Lucia slår det mig att inte ens minsta dottern längre har några officiella Luciaåtaganden. Numera får vi klara oss utan uppträdanden med åtta lucior, tre tomtenissar och två pepparkaksgubbar. Antalet tärnor och stjärngossar tycks tyvärr ha minskat successivt genom åren.

Nu har vi ett oanvänt Lucialinne hemma i storlek 122/128. På något sätt anser jag att alla svenskar borde vara innehavare av ett Lucialinne, varför jag troligen kommer att införskaffa ett i storleken över så småningom. Sen återstår det att se om det kommer till användning.

No comments:

Post a Comment