Thursday, December 9, 2010

Tillbaka

Nu var det så länge sedan jag skrev ett inlägg att jag kanske inte har några läsare kvar. Eftersom min läsekrets inte är gigantisk redan innan, borde jag vara mer rädd om de läsare jag har, men ibland finns det varken tid eller kraft. Oftast är det nog kraften som sinar.

Den här veckan har mitt liv kretsat kring sjukhus. Det är inte min uppgift att redogöra för min mammas sjukdomsförlopp varför jag inte kommer att beröra den saken mer än att konstatera att det är där min tid och kraft har koncentrerats.

Vår familj har numera utökats med ytterligare en familjemedlem. Mannen och yngsta dottern har köpt en dvärghamster. Jag har lovat att ta hand om den om nöden kräver, men jag står inte bakom nytillskottet. I 18 år har jag stått emot allt vad husdjur heter, men nu har vi alltså både fiskar och en hamster.

Vår nya familjemedlem heter Junie B och är en sibirisk dvärghamster. Hon är fortfarande ganska blyg och gömmer sig gärna i sitt hus. Nätterna är hennes tid och då springer hon i sitt hjul på hamstrars vis. Hur kan det vara genetiskt att springa i ett plasthjul när man har sitt ursprung i Sibirien?

Jag lyckades inte ta ett kort på henne, men här bor hon i alla fall:

No comments:

Post a Comment