Friday, December 3, 2010

Mingel

I går var jag på en tillställning med jobbet. Lite privat var det också eftersom flera som var där är mina vänner, men jag var inbjuden på grund av min profession. Vi minglade, åt snittar och drack drinkar. En trevlig kväll helt enkelt.

Bland annat pratade vi om att göra det lite galna och oväntade. Vi som diskuterade saken är inte kända hos vår omgivning att göra galna saker, varför diskussionen är desto mer intressant. Är anledningen till att jag gör så få galna saker att jag inte vågar eller att jag inte vill? Jag vet ärligt talat inte.

Jag tar hela tiden hänsyn till andra människor och helheten. Visst vore det underbart galet att spontant åka iväg på en resa helt ensam till någon exotisk plats och komma hem en vecka senare. Men då börjar jag tänka på vem som ska hämta och lämna på skolan, köra till aktiviteter och andra praktiska saker.

Tidigare i höstas skrev jag att jag skulle göra fler oväntade saker, om än inte galna. Det har blivit dåligt med det. Jag kan inte ens komma på något oväntat jag vill göra. Om någon är intresserad av att hitta på något galet och behöver en kompanjon, hör av er till mig. Jag behöver lite vägledning.

No comments:

Post a Comment