Wednesday, February 3, 2010

Fiskliv

Varje dag tillbringar vi många minuter framför vårt nya akvarium. Aldrig kunde jag ha anat att ett akvarium skulle innehålla så mycket action och socialt spel.

Jag skulle kunna skriva långa inlägg om kampen mellan de olika ciklidarterna, om färgförändringarna som uppstår hos fiskarna beroende på hur de mår, om malens totala ointresse för sin hetsiga omgivning och tetrornas förmåga men ovilja att simma i stim, men jag inser att det vore att gå för långt. Hur intressant detta än är för oss, inser jag hur totalt ointressant det skulle vara för någon annan.

Riktigt spännande är det i alla fall och vem hade kunnat tro det?

3 comments:

  1. Eller hur du på något underligt vis utvecklar känslor för de små rackarna!!! Ingen som kan förstå. Inte ens jag!!

    ReplyDelete
  2. Bytt vatten ännu? Snart kommer pricksjuka och fenröta...

    // T.

    ReplyDelete
  3. Där är vi redan, trots mannens noggrannhet. Tetrorna och fjärilscikliderna är precis hemkomna efter tre timmars sanatorium (i en hink). Förhoppningsvis vid gott mod, men just nu mycket bleka.

    ReplyDelete