Sunday, February 14, 2010

Stickat

Egentligen skulle den bli färdig till jul, men garnet tog slut. Inte bara hos mig, utan även hos affären. I veckan kom äntligen mitt efterlängtade garnnystan till butiken och jag kunde sticka klart de sista tio centimetrarna på kragen.

Någon kreativ person är jag inte. Jag lagar mat och bakar gärna, men helst efter recept. När jag skriver, skriver jag om sådant som har hänt, jag hittar inte på. Stickar gör jag efter beskrivning, utan några egna utsvävningar. Man är vad man är och jag är ingen konstnär, men en rätt skaplig hantverkare.
(att bilden är lite oskärp beror på att det är sexåringen som har tagit den och att jag anser att oskärpan bidrar till högre konstnärlig höjd i bilden)

3 comments:

  1. Jättefin! Kan man lägga en beställning kanske:-)?

    Kram
    Jenny

    ReplyDelete
  2. Wow! Inte visste jag att du hade sån talang :) Supersnygg! Oxå aspirant på beställning ;)
    Kram
    Å

    ReplyDelete
  3. Tackar! Just nu sliter jag med en sjal som aldrig tycks bli klar. Därefter kanske jag är öppen för beställningar...:)

    ReplyDelete