Thursday, February 11, 2010

Resplaner

Snart är det slut på torftiga inlägg om fritidshämtning, mörker, kyla och tristess. Snart ska jag dra nytta av att jag är konsult och vara ledig mitt i. Mitt i våren, när sporlov och påsklov är avklarade och sommaren ännu inte har kommit igång ordentligt, ska jag vara ledig. Inte bara jag, utan även sexåringen som då kommer att vara en sjuåring, ska få följa med.

Den 2 maj bär det av för oss båda till Luang Prabang i Laos. Där ska vi hälsa på svärfar/farfar i tre veckor och upptäcka hans nya land. I dag har jag varit på Laos ambassad och hämtat ut våra visum. Resan till Bangkok är redan bokad. Sista etappen till Luang Prabang saknas fortfarande, men den har svärfar lovat att ordna. Vaccinationer ska vi se över också, men de har jag ganska bra koll på sedan vår flytt till USA.

Visst är det något fiktionskt över en resa på två? En resa med familjen är förutsägbar, men när två personer är ute och reser kan vad som helst hända. Så inbillar jag mig i alla fall att det är och det dröjer ytterligare knappt två månader innan vi får reda på sanningen.

1 comment:

  1. Helt rätt!! Låter underbart, vilket äventyr också, bara ni två! Stor kram

    ReplyDelete