Monday, June 21, 2010

Gångfartsområde

Vår gata i förorten är endast avsedd för oss som bor här. Det framgår ingenstans utan är en följd av att den inte är en genomfart. Endast de som har ärenden till husen på gatan har anledning att åka här.

Gatan är försedd med skylten Gångfartsområde, vilket betyder att bilar inte får köra snabbare än du går och det är parkering förbjuden. Eftersom vi har 34 barn på vår gata värnar vi mycket om att alla ska följa det som står på skylten. Vi har många "trafikpoliser" på vår gata som gärna säger till dem som inte sköter sig. Än har jag inte hört till den kategorin, men idag känner jag att det rycker i trafikpolistarmen.

I morse parkerade en kvinna utanför vårt fönster för att sedan på annat sätt bege sig härifrån. Hon är alltså inte här på besök, utan ville bara parkera bilen någonstas. Hade jag inte varit hemma, hade jag inte haft en aning om att någon använder vår gata som pendlarparkering, men nu går jag här hemma som en rasande skvallerspegelkärring.

Än har jag inte bestämt mig för om jag ska skriva en lapp och sätta på rutan, vänligen informera henne när hon kommer om vårt parkeringsförbud eller skrika åt henne som den kärring jag är. Något måste det bli, jag känner att jag är på humör för det.

No comments:

Post a Comment