Wednesday, June 30, 2010

Här händer inte mycket

Mitt skrivande har gått i stå. Ingenting har jag att skriva om. I alla fall ingenting som känns intressant. Midsommar firar alla på i stort sett samma sätt, så vad finns det att säga om det? Förutom möjligen att vi cyklade två familjer i 3,5 km - en med kryckor och en med barnvagn på styret. Det skulle kunna ha varit ett spektakel, men gick oväntat smidigt. Till och med småtjejerna trampade på utan knot.

För övrigt hämtade jag artonåringen på flygplatsen igår och det känns skönt att ha henne hemma igen. Inte för att jag var orolig, men en mamma är något av en vallhund. Riktigt lugn är hon bara när alla är där de ska vara.

Hemma är det mest trädgårdsarbete som gäller. Egentligen vill vi bygga om halva trädgården, men på det området är vi hopplösa. Stora förändringsarbeten i hemmet är inte vår grej. Jag borde ta tag i det nu när jag ändå inte jobbar. Å andra sidan hinner jag bara en bråkdel av vad jag har tänkt hinna med på en dag.

Förhoppningsvis hinner vi med att rensa ut i sjuåringens rum i dag. Och plantera om lite i trädgården. Och göra bokslut. Men först ska jag träna.

2 comments:

  1. Vad gäller förändringsarbete i trädgård & hem har vi en frivillig arbetskraft hemma hos. Fattar inte hur min käre make kan hitta på så många "byggprojekt" trots att vi bor i ett nybyggt hus....

    Kram j

    ReplyDelete
  2. Vi kanske ska byta make en vecka? Du får en ordningsman och jag får en handy man...

    ReplyDelete