Thursday, June 10, 2010

Skolavslutning

En fördel med att ha barn (och tid) är att man får gå på skolavslutningar. I tolv års tid har jag haft möjlighet att sjunga Den blomstertid nu kommer i juni. Nu måste jag erkänna att jag inte har nyttjat precis alla dessa möjligheter, men säkerligen de flesta.

Nio stycken till har jag kvar. Är det inte fantastiskt? Under 21 års tid kommer jag att haft barn på skolavslutningar. Och då pratar jag bara grundskolan. Det har sina för- och nackdelar att ha stor spridning mellan barnen.

I dag var det 16-åringen som gick ut nionde klass och i morgon är det 7-åringen som lämnar sexårs, eller förskoleklass som det egentligen heter. Det ska bli intressant att jämföra niornas nonchalanta förväntan med förskoleklassens tindrande och stolta blickar.

No comments:

Post a Comment