Monday, June 14, 2010

Kaos på Terminal 3

Med komplicerad logistik lyckas jag hinna med såväl sjuåringens skolavslutning som systerdotterns studentuppvaktning innan det är dags att bege sig till Arlanda. Väl på flygplatsen är jag tydligen så uppstressad efter veckans avslutningar att jag helt tappar kontrollen.

Det första som händer är att jag förlägger boardingkortet på toaletten. Som tur är ligger det kvar där jag lämnade det och faran kan snabbt blåsas av. Väl på planet upptäcker jag till desto större fasa att mobilen är borta. Vi är alla eniga om att jag har haft den i handen inne på terminalen så jag måste ha förlagt den precis innan boarding. Flygvärdinnan på Skyways gör en heroisk insats och skickar ut en spanare till terminalen för att leta, tyvärr utan resultat.

Efter en ångestladdad flygning (att tappa bort sin iphone är som att tappa bort en del av livet kan jag berätta om det är någon som inte har förstått det) landar vi i Kristianstad och det första jag gör är att ringa runt till diverse faciliteter på Arlanda. Redan innan vi lämnar den lilla flygplatsen i Kristianstad har min mobil lokaliserats och jag kan pusta ut. Helgen kommer att bli en prövning, men jag vet åtminstone att min kära ägodel ligger och väntar på mig på Arlanda.

No comments:

Post a Comment