Sunday, June 6, 2010

Tillbaka igen

Nu har det gått en och halv vecka sedan mitt senaste inlägg. Jag vet inte vad som hände efter min resa till Laos, men skrivarmotivationen försvann. Nu har antagligen mina få men trogna läsare övergivit mig, så flyktigt är livet på nätet.

I korthet kan jag berätta att jag snart återigen är tillbaka som hemmafru, vilket borde underlätta skrivandet. Dessutom har min mans hälsena gått av och tvättmaskinen gått sönder, vilket försvårar detsamma. Naturligtvis är det mycket synd om min man som nu får gå omkring på kryckor i mer än två månader, men det är faktiskt även synd om mig. Eftersom den här bloggen handlar om mitt liv, inte hans, fokuserar jag på mitt elände.

Min inställning har varit att jag förut gjorde det mesta här hemma, men det var inte sant. Det är nog vanligt att vi själva tycker att vi gör allt och andra bara nödtorftigt hjälper till när det kommer till hushållsarbete. Med en make på kryckor inser jag att jag inte gjorde allt förut, men nu gör jag garanterat det. Plus lite till.

Tre dagar har jag kvar att konsulta på mitt nuvarande uppdrag, därefter är jag åter tillbaka till ett spännande och händelserikt hemmafruliv och jag lovar betydligt tätare inlägg framöver.

4 comments:

  1. Skulle aldrig drömma om att överge din blogg. Den är en del av min vardag :-) Kram U

    ReplyDelete
  2. Håller fullständigt med U. Kram mor

    ReplyDelete
  3. Välkommen tillbaka. Har saknat dig! Kram annete

    ReplyDelete
  4. Tack för er uppmuntran, den behöver jag!

    Kram

    ReplyDelete