Thursday, July 1, 2010

Kort uppvaknande

Via omvägar hamnar jag på någon annans blogg, någon som jag inte känner. Hon skriver om Ockelbo och Axmar, vilket är en av anledningarna till att jag hamnar där. Det första jag ser är en bild på henne själv. "En blond medelålders kvinna" tänker jag och sorterar omedvetet in henne i facket "något äldre än jag".

När jag läser vidare skriver hon att hon fyllde 45 år under midsommarhelgen. Fortfarande ligger hon kvar i facket "något äldre än jag", tills jag nästan sätter kaffet i halsen och inser att jag också fyller 45 år i år.

Under ett kort ögonblick hamnar mitt huvud ovanför sanden och jag inser fakta. Jag är också en medelålders kvinna, dock inte blond. Snabbt stoppar jag tillbaka huvudet ner i sanden och fortsätter att betrakta mig själv som den ungdom jag egentligen är.

No comments:

Post a Comment