Friday, August 28, 2009

Låtlista

I går var det Matthias Dahlgrens tur att sommarprata på min morgonpromenad. Inte nog med att jag blev imponerad över hans vältalighet och goda formuleringsförmåga, han hade dessutom lyckats pricka in min egen spellista. Näst intill i allafall. Jag hade inte valt The Killers eller Staffan Hellstrand, men för övrigt tycker jag att den var klockren.

Här kommer den, i versaler, så skrivs den nämligen på SR's hemsida och jag orkar inte skriva om den:

DAVID BOWIE, LIFE ON MARS

BOBBY WOMACK, ACROSS 110TH STREET

STAFFAN HELLSTRAND DU GÅR ALDRIG ENSAM

NORAH JONES, COME AWAY WITH ME

SOPHIE ELLIS BEXTOR, MURDER ON THE DANCEFLOOR

KATIE MELUA, NINE MILLION BICYCLES

JUANES, A DIOS LE PIDO

LILY ALLEN, FUCK YOU

SEBASTIEN TELLIER, DIVINE

THE KILLERS, HUMAN

IDDE SCHULTZ, FISKARNA I HAVEN

PETER BJORN JOHN, VICTORIA BERGSMAN, YOUNG FOLKS

SHERYL CROW, SOAK UP THE SUN

TEXAS, SUMMER SON


No comments:

Post a Comment