Tuesday, August 25, 2009

Morgonpromenad

Eftersom jag ännu inte arbetar full tid, har jag möjligheten att unna mig en morgonpromenad efter att 6-åringen har lämnats i skolan. Som den vanemänniska jag är tar jag samma rutt varje dag. Rutten börjar genom skogen och snirklar sig ner till vattnet. Större delen av min promenad går utefter vattnet och det är så vackert att jag inte vågar chansa på att någon annan väg är lika vacker.
Samtidigt som jag promenerar lyssnar jag på Sommar i P1 genom podcast. Eller vilken preposition man nu använder i samband med detta icke-svenska ord. Jag älskar när de som pratar har en historia att berätta. Såsom Morgan Alling eller Nahid Persson Sarvestani. Alla har vi i och för sig en historia att berätta, en del tycks bara vara bättre på att komma ihåg den och att formulera sig.

I morse mötte jag två damer vid den stranden jag passerar på min promenad. De hade tagit ett morgondopp och rekommenderade mig att göra det samma. Jag kanske gör det i morgon, om solen skiner.

No comments:

Post a Comment