Wednesday, May 5, 2010

Gryning

Den bästa tiden är på morgnarna. Då har det ännu inte blivit för varmt och myggorna från kvällen innan har somnat. Eftersom vi har rest österut har vi haft lite problem med att vakna tidigt, även om vi har somnat tidigt. Med klocka på ringning har vi ändå lyckats komma upp tillräckligt tidigt för att få ta del av den milda morgonluften.

I morse vaknade jag av mig själv före klockan sex, vilket borde betyda att min kropp har börjat anpassa sig till den nya tiden. Nu sitter jag på den lilla uteplatsen utanför vårt hotellrum och tittar ut över Mekong River samtidigt som solen letar sig upp över träden. Ibland passerar smala båtar på floden som jag antar är fiskebåtar. Syrsorna sjunger lika intensivt som igår kväll, men istället för geccos som kacklar har fåglarna vaknat.


Sjuåringen fick igår äntligen nya flip flop. Ända sedan vi kom har hon klagat på att de gamla är obekväma och faktiskt lite små också. Vi frågade i receptionen och blev tipsade om Dara market, en något mer upscale market, jämfört med China Market vi besökte häromdagen. Vi hittade ett par av enklaste modell och vi prutade inte. Troligen skulle vi gjort det, men jag glömde fråga min svärfar innan om den saken. Lättare att låta bli.

1 comment:

  1. Ni har väl inte problem med att ni vaknar tidigt? ni har väl problem med att ni INTE vaknar tidigt? Antar jag..

    Guess who? Jepp du gissade rätt..

    Kram

    ReplyDelete