Monday, February 7, 2011

Datorhaveri

Nu är jag utan Mac igen. Det där med att rensa mailen var kanske en bra idé, men inte bidrog det till att min dator blev snabbare. När jag beklagade mig för min man om min dators tröghet tipsade han om att köra en Disk utility.

"This drive has reported a fatal hardware error to Disk Utility. If the drive has not failed completely, back up as much data as you can and then replace it with a working drive."

Detta är inte vad man vill se på sin datorskärm.

Nu har jag lämnat in min kära vän till Lan Master för reparation. För 3080 kronor kommer den inte att bli som ny, men i alla fall ha en sprillans hårddisk.

När jag frågade reparatören om det var vanligt att hårddisken kapsejsade efter 2,5 år, svarade han att det hände ibland. Särskilt om man bar omkring på datorn med öppet lock eller satt mycket med den i knät. "Guilty as charged" sa jag inte men tänkte med skammens rosor på kinderna.

No comments:

Post a Comment