Friday, February 11, 2011

Time Machine

Först skrev jag ett långt inlägg om snökaos, sen försvann allting genom en liten felaktig knapptryckning. Eftersom jag inte hittade någon undo-knapp i Explorer gav jag upp och började istället återinstallera min nyservade Mac.

Vår router här hemma är en Time Machine. Den fungerar inte bara som router utan också som backup-station. När jag väl kom på hur jag skulle göra, var det bara att fylla min helt sprillans, men tomma, hårddisk med information från denna Time Machine. Vips så såg min dator ut som den alltid har gjort. Alla mina tusentals mail var tillbaka, program, dokument, inställningar - allt.

Istället för massa meningslösa ord om morgonens snösituation får det räcka med en bild.

4 comments:

  1. Vi har också en Time machine, har ni haft några problem med den? Att den inte backar upp?

    Bilden ser förövrigt ut som här :-) Istiden är nära nu!

    kramkram

    ReplyDelete
  2. Visst är det en konstig tid vi lever i? Snökaos var och varannan dag.

    Vår Time machine backar inte upp vår Mac Mini som den ska, men som tur var har min bärbara funkat perfekt.

    Kramar!

    ReplyDelete
  3. det heter time capsule.







    //rasmus

    ReplyDelete
  4. Hårdvaran är en Time Capsule, mjukvaran Time Machine. Tror jag.

    ReplyDelete