Wednesday, February 9, 2011

Parkering

Häromdagen fick jag låna en bok av en väninna. Boken heter The Secret och handlar om hur man får ett bättre liv genom Lagen om attraktion. Mycket förenklat innebär den att ditt liv kommer att fyllas av det du tänker på.

För att testa Lagen om attraktion kan man börja i liten skala. Som exempel nämner boken parkeringsplats. När du ska någonstans, tänk dig då att du självklart kommer att få en parkeringsplats utanför dörren. Det räcker inte att du tänker tanken, du måste känna trovärdigheten av tanken.

I morse bestämde jag mig för att testa detta när jag skulle till min hårfrisör på Skeppargatan. På vägen dit visualiserade jag hur det fanns en ledig plats precis utanför hans salong. Jag försökte vara så trovärdig som möjligt i tanken och verkligen känna detta faktum som en självklarhet.

När jag anländer till Skeppargatan är halva gatan tom. Det finns inte bara en ledig parkeringsplats utan säkert tio. Gatan visade sig ha städnatt på onsdagar och vid min ankomst kl 8 hade gatan ännu inte hunnit fyllas av nya bilar.

Första testet avklarat till fullaste belåtenhet.

No comments:

Post a Comment