Monday, February 28, 2011

Fylld helg

Är det uppenbart att jag har börjat jobba? Förhoppningsvis kommer jag att bli mindre trött på kvällarna om några dagar, då jag har vant mig. Jag ska dock ta mig samman och skriva några rader om en annorlunda helg.

Lördag morgon packade vi in oss alla sex i bilen för att bege oss till Enköping. Någon som är observant men oinformerad kanske undrar vem den sjätte är. Den informerade förstår att det naturligtvis rör sig om sonens flickvän. Bilen rymmer egentligen bara fem personer, men eftersom min man kom hem klockan halvtre natten innan tyckte vi att det var säkrare att trycka in alla in en bil än att utmana ödet med två.

Till Enköping begav vi oss för att besöka barnens kusin på regementets besöksdag. Hon ligger nämligen i lumpen. Det var stor uppslutning från kusinens släkt så det hela blev inte bara ett besök på regementet utan även en släkttillställning. Det var roligare än man kan tro att ta del av soldaternas vardag. De visade oss hur de bäddar sina sängar, borstar sina skor och laddar sina vapen. Sonen blev lite sugen medan jag var mest glad för att jag har sluppit.

Lördag kväll var vi på 40-årsfest med mycket mingel och dans. Söndagen inleddes diskussionerna kring mammas bouppteckning. Nästa helg tror jag att jag ska tillbringa i soffan.

No comments:

Post a Comment