Wednesday, February 2, 2011

På stan

De senaste månaderna har varit starkt fokuserade kring Sjukhuset, Gymmet och Hemmet. På sistone har ett fokusområde försvunnit och kvar har funnits Gymmet och Hemmet. De harmoniserar bra med varandra, men livet blir till slut ganska enahanda.

För att råda bot på tristessen begav jag mig i morse av till stan. Dels skulle jag diskutera sommarens resa med resebyrån och dels skulle jag till Gymmet. Däremellan blev det utrymme till Nya intryck.

Har någon till exempel märkt hur Skandias gamla anrika byggnad har förvandlats till ett ruckel? Byggnaden är inte bara tom och skyltarna bortmonterade, den har dessutom i ett nafs blivit helt förfallen. Heller har den varit det länge och jag har missat det?

Dessutom noterade jag en ny smart skylt i korsningen Kungsgatan/Sveavägen. Stort och tydligt annonseras när nästa tunnelbana avgår. Fast å andra sidan kanske inte så smart ändå. Alla kommer att bli jättestressade när de ser att deras tåg avgår snart och totalt glömma bort att det kommer ett nytt tåg om tre minuter.

3 comments:

  1. Den skylten har jag aldrig lagt märke till och jag bor ändå i stan...hmmm den måste vara sprillans ny... :)

    Kram S

    ReplyDelete
  2. Eller lämnar du K-holmen för sällan...?

    Kram

    ReplyDelete
  3. Tror du har rätt...:)

    ReplyDelete