Monday, March 14, 2011

Balett

Om jag inte skriver in en planerad aktivitet i min kalender, kommer jag garanterat att dubbelboka mig. Inte för att jag är så infernaliskt uppbokad hela tiden, utan bara för att det alltid råkar bli så.

I helgen var det Melodifestivalen som drabbades. Av någon anledning hade jag inte skrivit in att lilla dottern och jag skulle gå på Melodifestivalens genrep tillsammans. När jag fick frågan om jag ville gå på balett på lördagens eftermiddag nappade jag därför direkt.

Konsekvensen blev att mannen fick gå på Melodifestivalen och jag gick på balett. Han blev faktiskt erbjuden att gå på balett istället och jag tror att han hade uppskattat det mer. Baletten var nämligen fantastisk. Altro Canto/SYNC är två baletter i en, med olika dansare, koreografer och musik. Båda var förtrollande bra.

Melodifestival blev det naturligtvis ändå för min del. Såväl dottern som mannen somnade dock i varsin soffhörna, slutkörda efter dagens spektakel.

No comments:

Post a Comment