Wednesday, March 30, 2011

Upplysning

Varje dag säger jag till mig själv att inte springa till bussen. Det är ovärdigt en vuxen människa och dessutom kommer det snart en ny buss. I morse kunde jag ändå inte låta bli, då det kom två bussar på samma gång. Naturligtvis missade jag båda. Om det är ovärdigt att springa till bussen vad är det då att springa men missa bussen?

När jag satt vid busshållplatsen för att vänta på nästa buss upptäcker jag en ny skylt. Vår väntan i blindo har ersatts av upplysning. Vad som inte framgår på bilden är att den svarta lådan visar antal minuter tills nästa buss anländer. På riktigt citymanér. Av någon anledning kändes det helt plötsligt lite bättre.

3 comments:

  1. Snart slipper du stå och vänta i Silverdal.... Grattis till Guldstan!!

    ReplyDelete
  2. Jag som fortfarande väntar i blindo har annars upptäckt att SL-appens realtidsinformation faktiskt funkar förvånansvärt bra. /Johanna

    ReplyDelete
  3. Helt sant, Johanna! Konstigt nog glömmer jag ofta att den funktionen finns.

    ReplyDelete