Tuesday, March 1, 2011

Utvecklingssamtal

Häromdagen, innan jag hade återgått till förvärvsarbete, tillbringade jag en förmiddag på ett café i stan. I närheten av mitt bord satt två kvinnor och hade utvecklingssamtal. Eftersom det var förmiddag var caféet bara halvfullt och ljudnivån var ganska låg.

"Vi är verkligen nöjda med det jobb du gör och vill gärna satsa på dig"
"Hur upplever du mig, som chef? Är det något du vill ta upp?"

Det kan verkligen inte vara meningen att vem som helst ska kunna ta del av vad som sägs i ett utvecklingssamtal. Ingen kan förväntas vara ärlig och uppriktig i känsliga frågor när andra sitter runt om och hör vad som sägs.

Jag förstår att det är svårt att tillhandahålla samtalsrum när man arbetar i butik, men går det verkligen inte att lösa på annat sätt än offentlig plats?

No comments:

Post a Comment