Tuesday, March 1, 2011

Sportlov

Det bubblar hemma hos oss just nu. Mannen och sjuåringen ska åka till Mallorca i morgon för att hälsa på makens farmor. Det packas, plockas och planeras. Vädret ser tyvärr lite dystert ut men farmor har lovat att det är ganska varmt ändå.

Vi andra är lika begeistrade vi, i alla fall jag. Tre morgnar och kvällar helt utan åtaganden. Ingen att lämna eller hämta på fritids. Middagsmat tänker jag laga om jag känner för det, annars får tonåringarna förse sig själva.

På torsdag är det i och för sig Winter's Bone som gäller tillsammans med tonåringarna, för övrigt tänker jag ta kvällarna som de kommer. Det är konstigt hur mycket jag ser fram emot lite frihet några dagar samtidigt som jag vet att jag kommer att lika mycket se fram emot deras hemkomst på lördag.

No comments:

Post a Comment