Wednesday, November 11, 2009

Bilderbok

6-åringen har skrivit en bok, eller rättare sagt ritat en bok. Det rör sig nämligen om en bilderbok. Titeln på boken är Hjertstormen, precis med den stavningen. Hon har själv kommit på titeln och stavat alldeles själv.

Såsom totalt partisk mamma tycker jag att det är en underbart poetisk titel som accentueras ytterligare genom den gammalmodiga stavningen. Jag skulle vilja stjäla titeln rakt av och utifrån den börja på Den Stora Romanen.

Bilderboken Hjertstormen handlar om författaren själv samt författarens mamma och storasyster. Dessa tre befinner sig, såsom titeln antyder, i olika vädersituationer, bland annat regnar det hjärtan. Jag tror att min bok med samma titel skulle ha ett annat innehåll, fast ändå kanske inte. Är inte det vad livet och fiktionen ofta går ut på? Kärlek och stormvindar?

2 comments:

  1. Å så fint! Jag blir alldeles tårögd. Hälsa O så mycket. Douglas pratade om henne häromdagen och undrade om han inte kunde åka och hälsa på :-)
    Kram

    Och appropå höstlöven så är det fortfarande löv kvar på många träd och mycket riktigt går lövblåsarna på högvarv. Igår fick jag också medla lite mellan våra och grannen. Våra lövblåsare tycker att grannen blåser sina löv på våran tomt :-) Intriger!

    ReplyDelete
  2. Helt underbart! Ge mitt härliga barnbarn en stor kram - ser fram emot att se både henne och hennes alster live på söndag!

    ReplyDelete