Thursday, November 26, 2009

Sturebadet Haga

Nästan en hel arbetsdag, sex timmar, tillbringade jag igår på Sturebadet Haga för att förbruka den födelsedagspresent jag fick av min man. Dagen började med body scrub, algbad och ansiktsmassage. Därefter var det en timmes paus då jag inte kunde göra annat än att dricka kaffe, sticka och lyssna på talbok (mitt favoritnöje för tillfället) brevid poolen.

Efter pausen var det helkroppsmassage. För första gången på länge fick jag massage av en man och även om jag vet att jag för honom endast är en knippe muskler som ska bearbetas, kändes det ändå nästan behagligt syndigt. Det syndiga förtogs en aning av Kicki Danielssons och Susanne Lanefelts röster utanför dörren. Kickis från högtalaren och Susannes från poolkanten, som på välbekant manér peppade en grupp i vattengymnastik.

När helkroppsmassagen var avslutad var det direkt dags för pedikyr och mitt halvt avnötta nagellack från sommarens sista pedikyr i New York avlägnsades äntligen. Innan dagens sista behandling hade jag tid för Sturebadets nyttiga lunch och lite mer stickning. Dagen avslutades sedan med ansiktsbehandling då jag somnade, trots att jag kämpade hårt för att hålla mig vaken. Jag skyller på alla örter samtliga terapeuter lät mig andas in innan behandlingarna.

Man kanske kan tycka att en sådan här dag är grädde på moset för en hemmafru som jag. Kunde jag inte delat med mig till någon hårt dubbelarbetande mamma som förtjänade detta betydligt mer än jag? Så kanske man kan tycka, men det gjorde jag inte.

3 comments:

  1. Även du förtjänade den här härliga dagen, Kina!

    Kram
    J

    ReplyDelete
  2. Å nej, det var din dag och den skulle inte delas alls. Det var du värd!! Stor kram

    ReplyDelete
  3. Det där med manlig massör är inte helt enkelt. Sist jag hade det fick jag ligga och spänna mina stjärtmuskler hela tiden. Tappade helt fokus och hann inte njuta.

    ReplyDelete