Monday, November 23, 2009

Nästan en arbetsdag

Torsdag morgon tog jag bussen in till stan halv åtta på morgonen för att gå på ett seminarium om redovisnings- och skattenyheter. Känslan var nästan overklig, både att bege sig iväg så tidigt på morgonen och att sitta och lyssna på ord som IFRS, bokföringsnämnden, redovisningsrådet och koncernbidragsspärr. Har detta något med mitt liv att göra? Kommer dessa ord verkligen att ha något med mitt liv att göra igen?

Efter seminariet hade jag två möten på två olika platser i stan och jag började nästan känna mig som en normal yrkesarbetande kvinna igen. När jag tog bussen hem igen klockan halv fyra, var jag totalt slut. Nu är det nog dags att börja jobba på allvar snart innan jag blir arbetsskygg.


1 comment:

  1. Skönt att veta att det finns en väg ut ialla fall :-)

    ReplyDelete