Monday, November 9, 2009

Utekväll

Ingen annan har kommit när jag kliver in i baren på Hotel Lydmar strax före sex på fredagens kväll. För säkerhets skull går jag tillbaka till receptionen och frågar om det finns ytterligare en bar en trappa upp, men det gör det bara på somrarna får jag veta.

Tillbaka i baren längst in i restaurangen söker jag efter någonstans att sitta. Den lilla baren är redan full och samtidigt som jag bestämmer mig för att tryggt stanna lite mitt i står bartendern framför mig. Han ser ut som Robert Redford skulle ha gjort i The Great Gatsby om han hade varit 23 år vid inspelningstillfället istället för 37, vilket inspirerar mig till att beställa ett glas champagne.

Strax anländer resten av sällskapet och till slut är vi samlade alla fem. Det är inte direkt första gången vi fem hänger i en bar tillsammans. Förr var det mer regel än undantag. Nuförtiden händer det knappt en gång per år. Så fungerar livet och ingen av oss är speciellt ledsen för det. Istället gäller det att njuta när det väl händer.

Efter ett par timmar beger vi oss till Grill för att äta och kvällen slutar för tre av oss på Riche, där man så här i efterhand kan konstatera att de två glasen rosé, kanske var lite onödiga. Men det kändes helt rätt just då.

5 comments:

  1. Visst var det mysigt! Men fick jag inte höra den poetiska Robert-Redford kommentaren på plats... ;) Kram Å

    ReplyDelete
  2. Jag hävdar, å det bestämdaste, att de två glasen rosé inte var onödiga!

    Kram från en av de tre

    ReplyDelete
  3. Vi kanske ska fråga Mats Sundin om den saken?

    Kram

    ReplyDelete
  4. Som fd Sollentunabo kommer han självklart att hålla med oss:-)

    Kram från av en av de tre

    ReplyDelete
  5. Mats Sundin? Något måste ha inträffat efter att två av de fem åkte hem och det blev tre kvar... Kram en av två

    ReplyDelete