Tuesday, October 26, 2010

Fotografi

För ett par år sedan hittade jag ett foto hemma hos min syster. Fotot föreställde en samling unga människor på maskerad. Energin och glädjen på kortet var så påtaglig att jag sögs in i bilden och jag kunde inte släppa tanken på den.

I samband med min systers flytt ville jag befria henne från gamla ting och erbjöd mig att ta hand om fotografiet. Nu har jag scannat in bilden för att digitalt bevara det som med tiden har bleknat och kommer att blekna alltmer.

De flesta fotografier från den här tiden (jag tror att det är sent 20-tal eller tidigt 30-tal) illustrerar stelt uppställda människor i sina bästa kläder. Bilderna från förr har fått åtminstone mig att glömma bort att ungdomar förr var som ungdomar är idag. Glada, lekfulla och sorglösa. Kanske i vissa fall mera då än nu.

Min Farmor sitter längst ner i högra hörnet med någon sorts krona på huvudet och min Farfar står upp längst till höger.

2 comments:

  1. Vad kul! Jag vill gärna se det nästa gång jag hälsar på. /Syster Lisa

    ReplyDelete
  2. Jag skickar en digital version så länge.

    Kram

    ReplyDelete