Wednesday, October 6, 2010

Illum Bolighus

Om det beror på att jag har varit fullt fokuserad på jobb de senaste veckorna eller om marknadsföringen har varit dålig vet jag inte. Jag har i alla fall lyckats missa höstens stora Stockholmsnyhet.

I morse när jag slog upp tidningen fanns där en stor annons: Illum Bolighus öppnar i morgon på Hamngatan 27 i Stockholm. I morgon! Ingår jag inte längre i någon ryktessfär där en sådan nyhet anses vara viktig?

Om standarden på det svenska Illum Bolighus-varuhuset blir ens i närheten lika hög som det danska, får NK äntligen en konkurrent värdig namnet.

Apropå något helt annat hör jag just nu på radion att brittiska forskare rekommenderar gravida kvinnor att dricka två glas vin i veckan. Det svänger snabbt i hockey och graviditetsforskning.

1 comment:

  1. Då kan jag glädja dig med att även jag missat detta rykte & blev glatt överraskad vid morgonkaffet i morse!

    /j

    ReplyDelete