Friday, October 29, 2010

Tjejsnack

Två gånger den här veckan har jag varit på tjejmiddag. Det är upplyftande även om det blir sent och lite för mycket vin ibland. Vi hörs inte mycket mellan träffarna och därför är det desto roligare när vi väl träffas.

När slutar tjejer prata i telefon? När jag var yngre kunde jag sitta i timmar i telefon på kvällarna med mina vänner. I dag har jag näst intill telefonskräck. Är det barnen som kommer emellan? Jag tror inte det. Det skulle innebära att kvinnor i min ålder som inte har barn fortfarande skulle ha en drift att tillbringa hela kvällarna i telefon och det har jag svårt att tro.

Det här kanske inte ens är ett fenomen, det kanske bara är jag? Alla andra kvinnor kanske fortfarande fördjupar sig i relationsproblem och matvanor över telefonen.

Nåväl, över till något helt annat. Morgonens promenad var sagolik vacker. För alla som inte vandrade utefter vattnet i morse, kan jag berätta att solen glittrade i de guldfärgade bladen och den lätt krusade vattenytan.

No comments:

Post a Comment