Thursday, October 21, 2010

Nödvändiga ting

Efter att ha varit tillbaka i Sverige i över ett år, finns det fortfarande två saker från USA som jag inte klarar mig utan. Varje gång min man åker på business trip till New York har han samma saker på sin inköpslista - Diane Higgins och sandwich bags.

Diane Higgins är min amerikanska hudterapeut med egen hudvårdsserie, som jag fortfarande är trogen. När det kniper kan jag vänsterprassla med andra produkter, men så länge det går håller jag fast vid Dianes.

Sandwich bags har jag däremot inte den minsta lust att vara otrogen mot. Inte en dag i mitt liv passerar utan att jag någon gång under dagen behöver en. Om någon känner till en svensk affär som har dessa oumbärliga påsar i sitt sortiment, vill jag hemskt gärna veta det. Lite fånigt känns det att släpa en så trivial produkt över Atlanten, men nöden har ingen lag.

Ziploc_sandwich_bag_sandwich_sz.jpg

2 comments:

  1. Ser inte bilden men gissar att sandwich bags är sådana med "zip-lock"? I så fall köpte jag sådana på IKEA i Kungens Kurva :)
    Kram
    Å

    ReplyDelete
  2. Zip lock är i och för sig en väsentlig funktion i sammanhanget, men det som utmärker sandwich bags är deras storlek. De är betydligt mindre än de 1-literspåsar som jag har hittat i svenska affärer och säljs i 100-pack.
    Jag får kolla in IKEA nästa gång.
    Kram

    ReplyDelete