Thursday, October 1, 2009

Leverans

Precis efter att vi flyttade in i vårt nya hus beställde vi nya möbler. Vi har i och för sig för mycket möbler, inte för lite, men av fel sort. I dag kom äntligen våra nya möbler och två stora lastbilar med två män i varje bil parkerade utanför vårt hus.

Lite oroligt tittade jag in i lastbilarna och kommenterade till männen att allt var väl inte till oss. Närå, allt var inte vårt. Vilken logistik som kräver att vi får två lastbilar till vårt hus, frågade jag inte om.

Efter att våra nya byråer var monterade, TV-bänken på plats och utemöblerna rensade på emballage begav sig bilarna och männen i väg igen. Kvar stod jag med nya tomma förvaringsmöbler att fylla.

Jag började med det enkla - digitalbox och DVD-spelare in i TV-bänken. Efter lite pyssel med dussintalet sladdar var prylarna på plats. För att testa att allt fungerade satte jag igång TVn och i bild kommer Christine. Före detta Elaine i Seinfeld, som numera är ensamstående mamman Christine. Jag tittade ett par minuter men gick sedan vidare med mitt uppackande.

Då drar jag ut mittenluckan på TV-bänken och upptäcker att det inte är en låda, utan just en lucka. Perfekt för förvaring av DVD-spelare och digitalbox. Jag inser att jag har installerat apparaterna i fel fack och får göra om hela proceduren. Pinsamt medveten om att jag påminner lite väl mycket om Christine i nämnda serie.

No comments:

Post a Comment