Tuesday, March 2, 2010

Tåhävningar

Efter att ha gått omkring med öm häl i sex månader har jag äntligen kommit iväg till doktorn. Där har vi fördelen med företagshälsovård. Även om det kostar lika mycket, kommer man iväg. Vi har till och med en ortoped på vår företagshälsovård.

Jag har hälseneinflammation, vilket jag tycker låter mycket sportigare än hälsporre. Kanske en helt felaktig tolkning, men så är det när okunnigheten talar. Nu är jag ordinerad 100 tåhävningar om dagen i två månader. Sedan borde jag vara bra, enligt doktorn. Ni förstår att jag får ligga i för att hinna med 100 tåhävningar på en dag. Överallt står jag och häver - vid skrivbordet, busshållplatsen, i badrummet, i trappen och på bussen

Snart kommer jag vara känd som den knasiga kvinnan som ständigt gör tåhävningar och dessutom ha extremt starka vader. Förhoppningsvis också en mindre öm häl.

No comments:

Post a Comment