Monday, August 30, 2010

ÅVC

En sak har jag gemensamt med den blåställsklädda mannen med släpkärra - Hagby Återvinninscentral.

Först möts vi vid Metallen, jag slänger fyra kemtvättsgalgar och han ett halvt ton metallrör. Därefter krockar vi vid Brännbart, där jag äntligen blir av med en kartong gamla pärmar och han hivar iväg säckvis med byggplast och frigolit. Slutligen ses vi vid Isolering, glas & porslin. Jag slänger en kaffekopp utan öra och han fyra handfat, femton säckar mineralull och en toalettstol.

Ibland kan det hända att vi även ses vid trädgårdsavfall, där jag skakar ut dagens trädgårdsrens ur en systembolagspåse. Han har släpvagnen full av träd, buskar och gammal jord.

Samma typ av möte, men med en helt annan man, sker vid pantstationen. Där bidrar jag med två pet-flaskor och tre ölburkar samtidigt som den slitne och tilltufsade mannen skjuter till säckvis med insamlade petflaskor och burkar.

Så lika, men ändå så annorlunda.

No comments:

Post a Comment