Monday, August 16, 2010

Oväntat

Eftersom tjurfäktning är en bristvara i Sverige har jag bestämt mig för att hitta andra vägar till mer krydda i livet. En väg är att göra oväntade saker. För mig som är en ganska förutbestämd och tråkig person, behövs bara små små oförmodade beslut för att mitt liv ska ta en lite annan riktning.

Små oväntade beslut kan vara att bjuda hem personer jag aldrig tidigare har bjudit hem. Bara att våga bjuda hem någon som jag aldrig tidigare har umgåtts med på det sättet kan vara en utmaning. Det visar sig sedan vara den mest naturliga saken i världen. Båda att bjuda hem och att äta middag tillsammans.

En annan sak kan vara att ta ett dopp under morgonpromenaden. Det medför lite pyssel eftersom jag är för feg för att bada naken bland morgontidiga barnfamiljer. Nakenbad på offentlig plats är säkerligen även förbjudet enligt lag. Men med lite planering kan det ändå bli ett oväntat inslag, även om inte ett helt spontant beslut.

Snart är jag nog mogen för något ännu mer oväntat.

No comments:

Post a Comment