Monday, November 1, 2010

Fredagskväll

Klockan är strax efter åtta på kvällen när vi närmar oss bilen i parkeringsgaraget. Vi har precis intagit en middag på en amerikanskinspirerad sports bar i närheten och ska nu återvända hem.

"Vilken skitig bil du har" kommenterar jag, mest eftersom jag själv har tvättat min egen bil samma eftermiddag.

"Bra idé" svarar maken "Vilka röstar för att vi tar en tur till biltvätten?" fortsätter han och räcker själv upp en arm i luften. Till min stora förvåning ser jag hur sonens flickvän räcker upp armen i luften och som den solidariska pojkvän min son är, även han.

Fälld av majoriteten får jag därmed finna mig i en tur till biltvätten på vägen hem. Som familjen i "Vi hade i alla fall tur med vädret" sitter vi fem i bilen och betraktar biltvättens spektakel.

På vägen ut ur tvätten blir vi stoppade av pojken i kassan. Det visar sig att biltvättsköpet inte har gått igenom ordentligt så maken är tvungen att återvända in till macken för att fullfölja transaktionen. Samtidigt som han lämnar bilen kommenterar flickvännen "Var inte det där han som spelade Kaspar i Kaspar i Nudådalen?"

Efter lite disukussion om saken, kliver även jag ur bilen och går in för att fråga. Det var han som spelade Kaspar. Han blir lite förvånad över att bli igenkänd från den julkalender som sändes 2001. Även jag måste jag säga, med tanke på att flickvännen då endast var sex år.

Därefter kan vi äntligen köra hem efter en något absurd omväg.

No comments:

Post a Comment