Monday, November 15, 2010

Fest

I fredags fyllde jag 45 år och eftersom jag har haft lite åldersångest de sista månaderna ville jag fira detta med en riktig fest. Nuförtiden kan man aldrig veta om det blir fest om man bjuder hem sina vänner, eller om det bara blir en stilla mingelkväll. 45 år är ingen jämn siffra och det kändes lite överdrivet att ha en 45-årsfest på lokal, även om det är ett säkrare kort för att det ska bli Fest.

Jag valde därför taktiken att bjuda in till After Work. På vår gata brukar det nämligen vara det bästa sättet att skapa fest. Om det beror på att ingen förväntar sig fest eller om det bara är för att alla är uppe i varv efter arbetsveckan, vet jag inte. Fest blev det i alla fall.

Som mest var vi nog 25 vuxna och cirka 15 barn. Tonåringarna stod för servicen och gjorde det med bravur. De kokade dumplings med ena handen och matade barn med varmkorv med den andra.

Barnen tjatade om disco men när väl dansen satte fart på allvar, kröp de upp i soffan och stirrade storögt på de vuxnas dans samtidigt som de höll för öronen. Successivt somnade dock barnen i olika hörn och vi andra kunde hänge oss åt dansen.

No comments:

Post a Comment