Tuesday, November 30, 2010

Pulkbacken

Som liten var jag inte speciellt förtjust i att gå ut på vintern. Väl ute var det oftast kul, men vägen dit var motig. Precis så är det fortfarande. Om känslan fick välja skulle jag aldrig gå ut på vintern. Eftersom jag numera även styrs av förnuftet, går jag ändå ut och inser att det faktiskt inte är så dumt.

I helgen var det sjuåringen som drev på så att jag kom ut. Hon ville åka pulka och med all snö utanför fönstret var det svårt att säga nej. Vi klädde på oss ordentligt och fuskade genom att ta bilen till pulkabacken. Varsin pulka hade vi med oss, eller rättare sagt en pulka och en kälke. Det viktigaste när man åker pulka med barn är att man åker själv. Annars blir det alldeles för tråkigt.

Det var inte alltför mycket folk i backen och vi hade riktigt roligt. Vi frös inte ens. En bra start på pulkasäsongen.

No comments:

Post a Comment