Monday, November 8, 2010

Yoga och skaldjur

Det var min man som övertygade mig om att gå till Maria Den Spirituella Massören. Hon anlitas av hans jobb men har även en lokal inte långt från där vi bor, så det passade bra. Min man kallar henne "sin shaman" och efter några besök förstår jag varför.

Maria är inte bara Spirituell Massör och Shaman utan även Yogainstruktör och fredag lunch var både jag och min man där för ett yogapass. Själv har jag en ganska lång men inte alltid harmonisk erfarenhet av yoga, men för min man var det första försöket. Som väntat föll det i god jord och har jag tur kommer det att blir en fortsättning. Jag är nämligen av den övertygelsen, att är det något som kommer att få oss att åldras snyggt så är det yoga.

Fredag kväll startade vi på Paname, en underbar fransk bistro på Hagagatan. De två ägarna uppfyller varje förutfattad mening om en fransman, med sina mörka kalufser, dekadenta stil och sängkammarblickar.

Till middag blev det skaldjursplatå på Wasahof, en annan klassiker. Få restauranger kan presentera samma bredd i sin publik som Wasahof. Där blandas 20-åriga tjejer med rödnästa stammisar, teaterbesökare från landet och välklädda akademiker.

No comments:

Post a Comment