Thursday, January 13, 2011

Arbetsdag

När min man går till jobbet frågar han vilka planer jag har för dagen. Själv vet jag att jag har späckat schema för dagen - jag ska tvätta, stryka, handla, träna, bokföra, skriva blogg och sortera papper - men när jag ska försöka förklara mitt fulla program känns det fjuttigt av någon anledning.

Tvätta, stryka och handla är sådant som andra människor gör av bara farten och räknas inte som sysselsättning. Bokföra är i och för sig ett riktigt jobb, men med egen firma ska även det göras utan att märkas. Skriva blogg känns inte heller riktigt som en relevant sysselsättning. Det borde räknas in i nöjeskategorin och därmed utföras på fritiden. Sortera papper ids jag inte ens kommentera.

Det är bara att konstatera ett endast en hemmafru kan uppskatta en hemmafrus arbete. Nästa vecka får jag besked om det blir ett nytt uppdrag för mig eller inte. Jag tror att det är dags för mig att arbeta med något som uppskattas ett tag.

No comments:

Post a Comment