Wednesday, January 19, 2011

Bensin och hushållspapper

När jag var i 20-årsåldern fick jag många gånger bensinstopp eftersom jag alltid skulle tanka bilen i absolut sista stund. Jag fick använda toapapper som hushållspapper och hushållspapper som toapapper eftersom jag inte handlade varken det ena eller det andra i tid.

Nu är jag 20 år äldre och tankar alltid bilen innan den kommer på rött. Jag ser alltid till att ha toalett- och hushållspapper hemma. Ska jag köpa duschtvål, köper jag en extra.

Hur och när hände det här? Är det något som kommer smygande med åren, eller hände det plötsligt efter 35? Drabbar det alla eller är det här bara ett fenomen som gäller mig? Kommer det att utvecklas åt samma håll framöver? Kommer jag att tanka bilen vid halv tank när jag har fyllt 60? Eller vänder det efter ett tag? Kommer jag i 70-årsålder återigen börja använda toapapper som hushållspapper?

Så många frågor men inga svar.

1 comment:

  1. Om ett par år....Du kommer att planera att på tisdag, då måste jag köpa toapapper. Och på lördag måste jag tanka. Kommer någon och frågar om barnbarnen, ja då blir det stressigt för du har ju så mycket att göra....
    Dan

    ReplyDelete