Tuesday, January 4, 2011

Sinus pressure

I natt vaknade jag med näsan totalt igentäppt och munnen snustorr. Efter att ha vridit och vänt mig några gånger fanns inget annat att göra än att gå på näspraysjakt. Någon nässpray hittade jag inte, men långt in i medicinskåpet hittade jag följande kartong:

Tylenol Sinus Congestion & Pain. Hjälper mot Headache, Sinus Pressure, Nasal Congestion och Runny Nose och ska bara användas nattetid. Vi har haft de här tabletterna i flera år, men jag har aldrig vågat ta någon tidigare. Bara att de inte ska intas dagtid tycker jag känns skrämmande.

De fungerade utmärkt. Trycket bakom näsan försvann omedelbart och jag sov som en stock hela natten. Alvedondebatt i all ära, men vårt svenska receptfria utbud känns lika barntillåtet som Alfons Åberg.

No comments:

Post a Comment