Tuesday, January 11, 2011

Förrådsstädning

Egentligen skulle jag ha börjat jobba igår. Ett nytt projekt skulle ta fart lagom efter julledigheten och pågå några månader framåt. Förra veckan hörde de av sig och blåste av projektet. Det sköts inte på framtiden, utan lades ned helt. Helt plötsligt stod jag utan jobb.

Efter det som hände på söndagen, var jag tacksam över att inte börja på ett nytt projekt på måndagen. Ibland har saker och ting en mening även om det inte verkar så när de händer. Nu har jag andra projekt på gång så det löser sig nog ändå till det bästa. Hoppas jag.

För att kompensera för min sysslolöshet har jag idag städat vårt förråd under trappan. Där har vi inte röjt sedan vi flyttade in utan successivt bara öst in mer prylar. Jag började med att plocka ut varenda pinal i hela förrådet på vardagsrumsgolvet.
Sedan var det bara att börja rensa och sortera. Lagom till middagen var det som inte slängts eller sorterats till annan plats tillbaka i förrådet igen.

No comments:

Post a Comment