Monday, January 3, 2011

Nytt år

Nu är det nytt år och jag funderar på om jag ska fortsätta skriva eller inte. Eftersom det är två veckor sedan jag skrev senast, är det en högst berättigad fråga. Det är det här med personligt och privat. Ibland är allting i livet bara privat och då finns inget att skriva om.

Jag gör ett sista försök att komma igång med mitt bloggskrivande. Lite pep talk skulle underlätta. Finns det några läsare kvar, efter en så lång frånvaro?

Jul och nyår har i alla fall gått som en dans. Min mamma var så pigg på julafton att hon kunde komma hem från sjukhuset en stund. Istället för en lång dag på sjukhuset fick vi huset fullt av släkt. Allt gick som en dans och det tackar jag min man, svärmor och svåger för.

Nyår firade vi på traditionellt vis med våra nära vänner som också råkar bo i vårt område. Som alltid la vi fram löften och önskningar. Som löfte för 2011 har jag dammat av mottot för 2010 från Cosi fan tutte. Det försvann någonstans på vägen och nu behöver jag det mer än någonsin.

"Bara den är lycklig som tar allt från den goda sidan”

4 comments:

  1. Jag läser din blogg ofta och har noterat uppehållet. Jag blev till slut tvungen att ringa min bror och höra hur ni hade det......
    /Kp

    ReplyDelete
  2. Sluta inte att skriva!

    ReplyDelete
  3. Nej sluta inte. Jag är här i alla fall en gång i veckan och skulle sakna dina ord!

    Stor kram

    ReplyDelete
  4. Tack för ert stöd! Jag har bestämt mig för att fortsätta skriva ett tag till. Det hjälper mig att se nyktert på tillvaron.
    Kram!

    ReplyDelete