Monday, January 24, 2011

Nobis

Efter lördagens föreställning på Tyrol promenerade jag och dottern till Norrmalmstorg för att ta en drink i baren på nya Hotel Nobis. Där var det mycket folk, men inte värre än att vi fick plats. Konstigt nog var det dottern och inte jag som rubbade genomsnittsåldern. Dyra hotellbarer är kanske mer lockande i medelåldern än i tonåren.

Att hänga i baren mitt i natten med sin dotter är mindre konstigt än vad man kan tro. Det kändes faktiskt helt naturligt och riktigt roligt. Kanske just för att de övriga gästerna var i min ålder. Troligtvis hade jag inte känt mig lika bekväm på de barer min dotter vanligtvis besöker.

Jag tror inte heller att artonåringen var obekväm i situationen och lika mycket som jag är stolt över min söta världsvana dotter är jag stolt över att hon tycker att det är OK att visa sig tillsammans med mig på stan en sen lördagkväll.

No comments:

Post a Comment